Posted on J oct., 2017 in Activitats recomanades, Notícies

Quins són els valors dels paradigmes emergents?

UN ANY DE DIALOGAL
Dissabte, 21 d’octubre de 2017
Font-rubí (Alt Penedès)

Jornada de reflexió i meditació
amb Laia de Ahumada i Montse Castellà

Quins són els valors dels paradigmes emergents?

Un paradigma, gramaticalment parlant, és un conjunt de formes que serveixen de model d’una conjugació. En aquesta jornada ens preguntarem quines noves formes d’espiritualitat, fora del marc de les religions, estan emergint i quins són els valors que les conformen. En definitiva: Com estem ara i aquí conjugant el futur?

Hi tenen algun paper les religions?

Avui dia, la majoria de tradicions religioses es veuen abocades a haver d’afrontar aquesta nova etapa de l’evolució de la consciència humana. Quin són els reptes que això comporta? Què cal preservar i què cal deixar o transformar del llegat mil.lenari de les tradicions religioses?

Data: Dissabte 21 d’octubre, 2017

Horari: de 10h a 19h

Lloc: Casa de retirs a Font-rubí (Alt Penedès). Paratge natural privilegiat entre vinyes i oliveres,  envoltat de muntanyes amb importants extensions de bosc. A 13 km. de Vilafranca i a 7 km. de Guardiola de Font-rubí.  Imatges del lloc

Programa:

10.00 – Inici de la Jornada: Presentació

10:15 – Connectar amb el cos (auto-massatge, estiraments, txi-kung…)

11:00- Quins són els valors dels paradigmes emergents?

(xerrada a càrrec de Laia de Ahumada)

11:45 – Meditació

12:15 – Pausa-te

12.45 – Hi tenen algun paper les religions en aquest canvi de paradigmes?

(xerrada a càrrec de Montse Castellà)

13:30 – Meditació

14:00 – Dinar

15.30 – Diàleg obert amb Laia i Montse (aquest diàleg serà publicat a la revista Dialogal, amb motiu del primer aniversari de la seva nova època)

16.30 – Meditació

17:00 – Caminada amb silenci i atenció plena

17:45 – Pausa-te

18:00 – Cloenda

19:00 – Comiat

Plec d’Art: Durant la Jornada hi haurà una exposició d’obres sobre paper de la pintora Rosa Martí

Dinar: Portar alguna cosa de menjar per compartir

Portar: Coixí i estora (si es vol seure a terra) i calçat còmode per caminar

Aportació suggerida: 50€ (aquest import mai ha de representar un inconvenient per poder participar a la Jornada)

Inscripcions: Les places són limitades. Cal inscripció prèvia enviant correu a plecsbudistes@gmail.com o trucant al Tel. 616925483

Laia de Ahumada és doctora en filologia catalana i escriptora. Inspiradora del Centre Obert Heura i de l’associació Terra Franca.

Com a escriptora s’ocupa de la recerca interior. Com a investigadora se centra en  l’escriptura femenina de l’època moderna. En el camp social s’implica a millorar la situació de les persones.

Imparteix cursos i conferències sobre diferents temes del seu àmbit d’acció, d’estudi i pensament, i col·labora en diferents publicacions, empesa per un únic desig que enfila l’escriptura, la investigació i el treball social: compartir la riquesa de ser qui som.

És autora, entre d’altres, de  Paraules des del silenci (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2005), i de la trilogia: Monges (Fragmenta, 2008),  A cel ras. Converses amb joves pastors (Pagès, 2013) i Espirituals sense religió (Fragmenta, 2015)

Montse Castellà i Olivé és traductora i editora de textos budistes, instructora de meditació i txi kung. Autora de les traduccions, entre d’altres, de El cálido aliento de la Dakini de Judith Simmer-Brown (MTM Editores) i Mujeres de sabiduría de Tsultrim Allione (Liebre de Marzo).

Fundadora i actual vice-presidenta de la Coordinadora Catalana d’Entitats Budistes. Presidenta de l’Associació UNESCO per al Diàleg Interrreligiós. Co-fundadora de Sakyadhita Spain, xarxa internacional de dones budistes, així com de Plecs Budistes, entitat dedicada a promoure la transformació, tant individual com social, des d’una visió holística i trans-religiosa.

Autora del contrapunt Els tres diàlegs: interreligiós, intrareligiós i extrareligiós  en El diàleg interreligiós de Raimon Ribera (Fragmenta) i La visió i l’experiència de les dones en el budisme en Dones, espiritualitat i canvi social de Teresa Forcades i Karma Lekshe Tsomo (Plecs Budistes Edicions)