Posted on J Set, 2014 in Activitats recomanades, Notícies

Conferència Internacional “Els camins de l’amor”

El CDe ha decidit donar suport publicament a l’organització de la conferència

“Els camins de l’amor: Per a la  cura pastoral de les persones Homosexuals i Trans”

Aquesta conferència tindrà lloc a Roma el proper dia 3 d’octubre, i el seu propòsit és preparar una petició respecte a aquest tema al Sínode Extraordinari de Bisbes Catòlics sobre la Família que comença el 4 d’octubre.

Carta explicativa en format PDF

Llegiu la carta explicativa sobre la conferència

Benvolgudes amigues i benvolguts amics:

Estem encantades i encantats de convidar-vos a la conferència internacional de teologia: Els Camins de l’Amor: Per a la Cura Pastoral de Persones Homosexuals i Trans, que tindrà lloc el 3 d’octubre de 2014 en Roma. Donem especialment la benvinguda a les persones, organitzacions, clergues i associats religiosos compromesos amb la inclusió de persones homosexuals i transgènere a les iglesies cristianes.

La conferència va ser concebuda per tal d’ajudar el Sínode Extraordinari de Bisbes Catòlics sobre la Família que comença el 4 d’octubre i per tal que no oblidin les persones i famílies homosexuals i transgènere.

Les respostes al qüestionari repartit per mitjà de les diòcesis catòliques, han posat l’èmfasi a la necessitat d’ampliar les reflexions fetes per varis/es teòlegs/gues que van començar els anys 80, i de repensar a una més àmplia escala, la participació de la comunitat LGTB, que ja s’ha experimentat amb èxit a les esglésies locals.

D’altra banda, aquesta necessitat va ser implícitament reconeguda pel Secretari General del Sínode qui va senyalar que (existeix) “Molt de patiment, sobre tot, de les i els que se senten exclosos o deixats de banda per l’Església perquè el seu estil de vida no correspon a la seva doctrina i a la seva disciplina (L’Observador Romà, 21 de febrer de 2014).

La conferència oferirà idees desenvolupades des del pensament teològic catòlic i des de la cura pastoral d’altres esglésies cristianes. La conferència inclourà també testimonis de persones homosexuals i transgènere que encara se senten part integrant del Poble de Déu i viuen la seva fe amb compromís.

Els ponents seran: Geoffrey Robinson, Bisbe Emèrit d’Austràlia; Antonietta Potente, teòloga italoboliviana i monja dominica; James Alison, teòleg britànic; Letizia Tomassone, Presidenta de la Comissió Bautista-Metodista-Valdense sobre la Fe i Homosexualitat; Joseanne Peregrin, Presidenta de la Comunitat de Vida Cristiana a Malta i mare d’un fill gai.

Es donaran importants testimonis de persones italianes homosexuals i transgènere que se senten part essencial del Poble de Déu. Ells i elles mantenen la seva fe amb compromís. Un grup ha dissenyat una petició per al Sínode, que s’exposarà al final de la conferència.

Demanem a cadascú com a individu, grups o associacions que expressin el seu suport de forma pública a la conferència, tot enviant un correu electrònic a l’adreça oficial de la Junta Directiva: lestradellamore@gmail.com

La Junta Directiva

Michael Brinkschroeder (European Forum of LGBT Christian Groups, Paisos Baixos)

Michael Clifton (David et Jonathan, França)